Ingen kund lämnar vår verkstad missnöjd.

Vanliga frågor och svar

Hur får jag ett kostnadsförslag?

Enklaste och bästa sättet är att skicka ett mejl till oss. Helst med modell, årsmodell och bilder på det som ska kläs om eller tillverkas nytt. Vill man ringa går även det bra. Vi svarar till 98% direkt. Annars ringer vi upp när vi missat ett samtal.

Måste jag besöka er eller räcker det med att skicka dynorna?

Ibland bor kunderna långt bort och vill hellre skicka de gamla överdragen till oss. Varpå vi tillverkar nya med samma mått och skickar tillbaka. Andra kunder blir tvungna att åka till oss. ett exempel är när man ska klä om kaptensstolar och inte vill skruva loss dessa själv. Samtidigt blir fraktkostnaderna dyra.

Eller om man till husvagnsdynorna inte kan sätta dit knapparna själv. Då behöver vi hela dynorna hos oss och kunden får färdiga dynor direkt. Vi kan dock vägleda kunden till att på ett enkelt sätt sätta dit knapparna själv.

Hur väljer vi tyg?

Man kan komma till oss och vi visar tygprover. Alternativt anger man via telefon eller mejl vilken färg och vilken adress man har. Vi skickar då tygprover med namnetikett för varje tygprov på baksidan.

Hur lång tid tar det att få en ny klädsel?

Leveranstiden varierar beroende på årstiden. Våren är en hektisk tid och vår kö blir snabbt full och man blir tvungen att vänta till hösten. Men själva jobbet tar i de flesta fall mellan 1-5 dagar att slutföra. Jobben vi får in varierar mycket i omfattning.